Rabu, 26 Oktober 2011

GURU-GURU SAR PERAK DIPAKSA SAMBUT KEDATANGAN MUHYIDDIN

Guru-guru SAR Perak telah diarah oleh Pejabat Agama Islam Perak untuk menutup sekolah hari Khamis ini bagi menyambut kedatangan Timbalan Perdana Menteri berkunjung ke Perak. Semua guru-guru SAR ini yang terdiri daripada SAR Rendah sepenuh masa, SABK Menengah dan Maahad Tahfiz telah diwajibkan hadir ke Dewan Cencelor Universiti Teknologi Petronas di Seri Iskandar.

Rata-rata SAR ini adalah ditadbirkan oleh Lembaga Tadbir yang terdiri daripada ahli-ahli PAS atau berfikrahkan perjuangan Islam.



SURAT ARAHAN YANG DITANDATANGANI OLEH
PENGARAH JABATAN AGAMA ISLAM PERAK.


Adalah difahamkan Guru-Guru SAR ini akan diberikan sedikit imbuhan daripada kerajaan Pusat pada hari kedatangan TPM tersebut tanpa melalui Lembaga Tadbir sekolah. Pembiayaan SAR  yang tidak menerima tawaran SABK daripada kerajaan pusat,  adalah bergantung sepenuhnya daripada sumbangan masyarakat dan juga atas inisiatif Lembaga Tadbir sekolah, termasuk pembayaran gaji kakitangan, selenggaraan dan pembangunan sekolah.

Tindakan memaksa guru-guru untuk hadir dan meminta menutup sekolah pada hari tersebut adalah satu perancangan UMNO yang cuba mengambil kesempatan bagi menjalankan agenda politik mereka.

2 ulasan:

  1. mana blh mcm ni. Naya kat cikgu je.. yg cikgu ni pun satu hal jugak dh tahu tak sokong krjn yg kau org dtg nak buat ape. Lps tu yg korang ambil imbuhan tu nak buat ape.... minta la kat aku ni..

    BalasPadam
  2. MINTA MAAF. SY SALAH SEORANG YANG TERLIBAT DI MAJLIS TU. SETAHU SY, SY TAK DIPAKSA UTK HADIR TTP SURAT JEMPUTAN MMG ADA. SY HRP PEMILIK BLOG INI LEBIH JUJUR WALAUPUN SY DI PIHAK YG BELIAU JUGA

    BalasPadam