Sabtu, 24 Disember 2011

Gempar!! Pengerusi Harakah Akan Di Pecat?

DARI TRANUNGKITE

  Oleh Addin


Addin bukanlah salah seorang pembaca Harakah yang tegar... lama jugak dah tak beli. Tambahan pulak, blogger seperti Addin ni selalu mengadap laptop. Lebih baik cari info dalam internet, lagi jimat, cepat dan mudah... itulah hakikatnya.

Isu yang di timbulkan oleh blogger Suara Pakatan Rakyat amat signifikan buat masa ini, tambah-tambah lagi dekat PRU 13. Media PR perlu diperteguhkan. Apa sebabnya berlaku situasi ini? Satu persoalan yang kita harus kongsi bersama.


Kepesatan teknologi maklumat sekarang menyebabkan ramai orang mencari maklumat yang "on time'. Sudah pasti internet lah jawapannya. Tetapi sekiranya maklumatnya tidak tepat dan samar-samar ketepatannya, pengunjung mungkin beralih arah. Dan ini yang terjadi kepada Harakah.


Maklumatnya agak kurang tepat dan bersifat rambang. Portal mesra Pakatan Rakyat seperti Malaysiakini dan Malaysian Insider lebih mendapat tempat. Lihat ranking alexa web Harakah di sini dan bandingkan ranking Malaysiakini di sini dan Malaysian Insider di sini.

Dan ini juga berlaku pada jualan akhbar Harakah, dengan ramai pembaca beralih arah ke portal online yang merudumkan jualan akhbar penting arus perdana seperti Utusan Malaysia, Berita Harian dan sebagainya. Di tambah pula dengan akhbar Harakah yang hanya di terbitkan 2 minggu sekali serta terpaksa berperang dengan maklumat yang samar-samar serta rambang.

Kemelut Harakah harus di tangani segera oleh pimpinan PAS.. pengerusi Harakah harus di pecat, kembalikan kegemilangan Harakah. Jangan dah gulung tikar baru nak bertindak.. maka pada itu nasi sudah menjadi bubur.
(Pengerusi Harakah ialah Mustafa Ali, Setiausaha Agung PAS)
Artikel yang dirujuk adalah ---> Sila klik

Tiada ulasan:

Catat Ulasan