Sabtu, 17 Mac 2012

Koleksi Bukti Hubungan Erat UMNO-Israel

Penerbit Ibnu Al-Manhar 
Disusun Oleh: Ahmad Henry

Apabila Anwar Ibrahim menyatakan sokongan ke atas keselamatan Israel seperti yang dipetik oleh akhbar cukong Wall Street Jurnal, UMNO melalui media balacinya seakan mendapat durian runtuh. Berbulan-bulan media balaci parti samseng ini memutar berita kononnya Anwar mempunyai hubungan dengan Israel.

Berdasarkan pemahaman saya, maksud Anwar Ibrahim ‘menyokong’ keselamatan Israel ialah sokongan yang ‘bersyarat’. Bermakna, jika Israel tidak mengganggu penduduk Palestin, maka warga dunia juga tidak boleh sesuka hati menggugat keselamatan orang Yahudi. Sebagai umat Islam, memang kita tidak boleh mengganggu orang yang tidak menggugat keselamatan kita.

Cuma, kesilapan Anwar Ibrahim dalam kenyataannya itu ialah, beliau tidak mengambil kira atau mungkin terlepas pandang perihal negara haram yang dibina oleh Israel di negara orang iaitu Palestin. Bermakna, dari kaca mata umat Islam, Israel dalam apa keadaan sekalipun, tidak berhak mendapat keselamatan selagi bernegarakan negara orang iaitu membina negara di atas tanah rakyat Palestin.

Walau apa pun kisahnya, kenyataan Anwar Ibrahim akan terus dijadikan modal oleh UMNO-BN sebagai modal memburukkan Pakatan Rakyat. UMNO-BN dan media balacinya terlupa bahawa fakta dan cerita yang mengaitkan UMNO dengan Israel lebih banyak berbanding cubaan mengaitkan Pakatan Rakyat dengan Israel. Berikut dikemukakan beberapa fakta yang menunjukkan hubungan UMNO dengan Israel.
1964
Dr Mahathir dikatakan telah dilatih oleh CIA selama beberapa bulan di Harvard, Amerika Syarikat dalam seminar anjuran Asia Foundation oleh pakar strategi Yahudi, Dr Henry Kissinger.

10 Sept 1982
Mahathir dalam Perhimpunan UMNO menafikan pembabitannya dengan Yahudi. Dikatakan bahawa ahli Freemason telah bekerja secara sukarela dalam pilihan raya UMNO sejak 1974. Pertubuhan Freemason di Malaysia didaftar di bawah Akta Pertubuhan 1966. Pada tahun 1977, ia mempunyai 55 perkumpulan (lodges) dan 2984 ahli. Ketika menjawab soalan Tuan Guru Nik Abdul Aziz di Parlimen pada 25 Oktober 1978, Dato’ Hussein Onn berkata kerajaan hingga kini tidak bercadang untuk mengharamkan pertubuhan (Freemason) itu walaupun mengakui ianya bercanggah dengan akidah Islam.

Mei 1994
Parlimen telah meluluskan Akta Larangan Import (pindaan bil.7) yang menarik balik sekatan import terhadap barangan Israel dan Afrika Selatan.

6 hingga 9 Julai 1994
Mahathir mengadakan pertemuan sulit dengan PM Israel, Yithzak Rabin dan Menteri Luarnya, Shimon Peres yang sama-sama menginap di Hotel De Crillion, Perancis. Pertemuan ini dilaporkan oleh TV Israel dan dipetik oleh AFP.

Disember 1996
PM ketika itu menyeru supaya Negara-negara Arab tidak berperang dengan Israel bagi menyelesaikan masalah di Timur Tengah.

21 Mac 1997
PM ketika itu membenarkan pasukan kriket Israel dating ke Malaysia untuk menyertai kejohanan kriket antarabangsa (ICC). Pas mengadakan himpunan aman membantah kehadiran pasukan Israel. Ketua Pemuda Pas ketika itu, Mahfuz Omar, Salahuddin Ayub, dan Pak Amjal ditangkap dan dihadapkan ke mahkamah kerana himpunan itu.

1998
PM ketika itu telah mengambil syarikat dan speculator matawang Yahudi, Solomon Smith & Barney sebagai penasihat kewangan Negara dan bon Malaysia dijual kepada pelabur Yahudi di Amerika Syarikat-Eropah.

2009
Najib didedahkan telah melantik syarikat perunding komunikasi Israel, APCO Worlwide untuk menaikkan imej kerajaan dengan membayar upah sejumlah RM77 juta setahun kepada syarikat Zionis itu.

2012
Terbongkar maklumat tentang pembekalan minyak sawit oleh Malaysia kepada Israel melalui sebuah syarikat, Israel Funding Corp. Israel Funding Corp dilantik sebagai wakil sah untuk kebanyakan penjual dan juga pembeli kepada Minyak Kelapa Sawit Mentah berkuatkuasa dari 1 Januari 2005 hingga 1 Januari 2030.

Seperti yang tercatat dalam laman web Israel Funding Corp, Malaysia adalah penyumbang 51 peratus pengeluaran minyak sawit dunia dan 62 peratus eksport minyak dunia.

BIBLIOGRAFI: Harakah bil. 1724

1 ulasan:

  1. menipu tak agak2 korang ni ahahaha dr M ..... CIA ahahahaah

    BalasPadam