Jumaat, 1 Jun 2012

Perhimpunan Belia VS Perhimpunan Hijau

Jika UMNO telah mengadakan perhimpunan sejuta Belia tapi yg hadirnya lebih-lebih kurang suku juta pun tak ada,tapi dalam perhimpunan belia diadakan dengan jayanya disamping meninggalkan kesan yg negatif kepada anak-anak muda.

Itulah cara UMNO BN buat program yg dapat kita tengok dengan jelasnya apakah pemerintahan yg sebegini masih diperlukan untuk terus meneraju negara kita yg kita cintai ini?.

Macam-macam pekara dan tragedi telah belaku semasa perhimpunan belia diadakan,antara aktiviti-aktivitinya yg lebih kepada maksiat dan tarian separuh bogel,hairan,tiada ulama UMNO yg tegur.Apa sudah jadi dengan Ulama UMNO ni...

Bukan nak cerita tentang pesta muda mudi anjuran UMNO BN itu tapi nak kita jengok ke utara tanahair kita,yg kini sedang berlangsung perhimpunan Hijau ke Putrajaya,mengantikan Muktamar PAS tahunan.Kebiasaannya PAS akan buat muktamar tahunan yg dihadiri oleh perwakilan-perwakilan dari seluruh negara,tapi hari ini penyokong-penyokong PAS dari seluruh negara dijemput hadir untuk perhimpunan ini.Ratusan ribu telah membanjiri Stadiun Darul Aman Alor Setar.

Bermula dari petang tadi penyokong-penyokong PAS telah memenuhi Stadium Darul Aman Alor Setar untuk mendengar ceramah tersohor Ustaz Azhar Idrus.

Kehadiran yg begitu ramai ini membuka mata UMNO yg PAS buat program bukan seperti mereka buat, program UMNO datang aje dapat duit,pergi program PAS ni siap dengan keluar duit sendiri,tiada peruntukkan khusus untuk hadiri perhimpunan ini.Perhimpunan hijau ini dapat sambutan yg begitu hebah berbanding dengan perhimpunan-perhimpunan yg telah dibuat oleh UMNO BN sebelum ini.Ini merupakan satu tamparan hebah kepada Najib apabila melihat perhimpunan yg melibatkan Pakatan Rakyat sambutan mesti hebat,sudah tiba masa untuk UMNO berkubur rasanya....



 Pada malam ini berlangsung solat hajat dan munajat perdana sejurus selesai solat maghrib sebelum acara kemuncak perhimpunan Hijau ke Putrajaya ini dengan ceramah oleh Presiden PAS Tuan Guru  Abdul Hadi Awang dan Mursyidul Am PAS Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan