Isnin, 8 Ogos 2011

BILA LAGI DAFTAR PEMILIH NAK DIBERSIHKAN?

Selagi tidak dibersihkan daftar pemilih,selagi itulah SPR tidak telus dalam menjalankan tugas mereka.Sehingga kini tuntutan dari bersih 2.0 tidak dilaksanakan dan tak dilayan.Mana kebebasan badan tersebut yg kononnya satu badan bebas menjalankan pilihanraya dengan adil dan bersih. Kebongkaran demi kebongkaran telah dibuat oleh PAS,PKR,DAP dan pihak2 lain dalam daftar pemilih yg telah disemak dan dikemaskinikan,terbukti ada diantara individu-individu terssebut boleh mengundi lebih dari sekali apabila namanya ada dibeberapa pusat mengundi.Sebagai contohnya:



Nama : Mohd. Rashid bin Ismail
No KP : 620108-08-6991 (6397062)*
Lokasi : Kg. Rahmat
Daerah Mengundi : Kemunting Station
DUN : Kuala Sepetang
PARLIMEN : Bukit Gantang


Nama : Mohd. Rashid bin  Ismail
No KP : 620108-08-6713 (6397062)*
Lokasi : Kg. Bukit Jana
Daerah Mengundi : Bukit Jana
DUN : Kemunting
Parlimen : Taiping

Contoh ini dapat kita sama-sama lihat pada no KP lama insan bernama Mohd Rashid ini adalah sama,cuma yg dapat diubahsuai adalah pada empat no terakhir no. KP baru,Telah dibuat semakan melalui internet terbukti ada dua tempat mengundi sepertimana yg telah dibongkarkan ini..Adakah kesalahan teknikal ini?

Bukan ini sahaja bukti tetapi banyak lg yg telah dibongkarkan,adakah daftar pemilih bersih?adakah SPR mahu dicopkan sebagai agen UMNO BN? Terdapat juga daftar pemilih baru yg telah diberi kepada pendatang asing yg paginya sebagai permastautin tetap dan petangnya sudah ada mycard.Bukti-bukti lain dapat dilihat setiap hari yg dibongkarkan di laman2 blog dan facebook serta twitter.

Jika tidak SPR bersihkan daftar pemilih ini,bersih 3.0 akan bakal diadakan.Sekiranya masalah ini tidak dapat lagi diatasi maka secara jelas SPR adalah kompenan BN dan berusaha untuk menolong UMNO BN mengekalkan pemerintah dangan cara yg cukup kotor.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan