Rabu, 14 Disember 2011

JANGAN KITA LUPA RAMPASAN KUASA UMNO/BN DI PERAK

Sejarah terdahulu lagi kita lihat kerajaan yg berkuasa akan menakluki negara yg kecil dan lemah pentadbirannya.Dapat dilihat terdahulu hanya peperangan banyak digunakan untuk menawan sesebuah negara atau negeri.

Apa yg belaku dizaman serba maju dan canggih ini,cara merampas kuasa di sesebuah negara atau negeri itu ada yg masih mengunakan cara peperangan dan rampas kusa dalam bentuk beli wakil rakyat dengan habuan wang ringgit sebagai cara dan kaedah terbaru untuk dapatkan kuasa walaupun terpaksa melanggar undang-undang.

Itulah yg belaku di Perak pada tahun 2009 setelah 11 bulan kerajaan Pakatan Rakyat yg telah diberi mandat oleh rakyat dirampas kuasa dengan cara yg begitu menjijikan.Pekara ini kita tidak boleh lupakan,ianya sejarah hitam dalam pentadbiran negeri.

Baru-baru ini ceramah perdana dan kenduri rakyat diadakan di layang-layang kanan,Dato' seri Nizar Jamaluddin.,Menteri Besar yg sah,yg kini telah jadi mantan MB,beliau selalu cerita kembali ape yg telah belaku di Perak kepada hadirin yg hadir mendengar ceramah beliau,beliau tidak mahu rakyat lupa akan peristiwa hitam itu.

Sejarah tetap sejarah bagaimana UMNO/BN merampas kuasa dengan cara yg kotor dan langgar sahaja undang-undang asalkan dapat berkuasa.Itulah cara yg sebenar mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan