Ahad, 29 April 2012

Bersih 3.0 di Kuala LUmpur

Bersih 3.0 yg berlangsung di Bandaraya Kuala Lumpur,diberitakan ratusan ribu rakyat dari seluruh negara telah bersama hadir untuk perhimpunan ini.Dari kelmarin lagi mereka telah berhimpun di sekitar Dataran Merdeka.

Gambar-gambar disekitar perhimpunan Bersih 3.0 dapat dilihat di dalam media-media internet dan facebook serta twitter,media-media perdana pro UMNO takkan menayangkan video-video serta gambar-gambar perhimpunan tersebut.Media-media UMNO kata hanya 25 ribu dan ribu-ribu sahaja yg hadir,tetapi surat khabar tamil menyatakan kira 250 ribu peserta hadir,mana satu yg betul,ntah ler.


Disekitar pagi sehingga ke petang semalam keadaan agak terkawal,tapi apabila tiba jam 3 petang tadi Polis sudah mula menunjukkan belang dengan menyebur air dan melepaskan bom pemedih mata.Telah diketahui dari awal ianya akan belaku,tapi peserta perhimpunan tidak gentar bahkan teruskan semangat mereka.




Apakah tindakkan kali ini lebih kasar dari Bersih 2.0,itulah yg belaku  Kuala Lumpur semalam,perhimpunan bersih 3.0 diadakan di Dataran Merdeka tapi najib dan rejim-rejimnya berdolak dalik dan pelbagai alasan telah dikeluarkan dan diberi stadium-stadium sahaja untuk berhimpun.Dia (najib ) kena fikir yg hadir bukan ribuan tapi ratusan ribu,kalu bagi stadium mana boleh menampung seramai itu..


Gambar ini menunjukan peserta bertindak memecahkan kereta peronda polis,kenapa belaku sedemikian,ada sebabnya yg media-media puak umno tidak nyatakan,yg dikatakan di TV UMNO adalah polis cedera di pukul oleh peserta Bersih,tapi yg tidak dinyatakan di TV UMNO ialah,kereta peronda polis ini telah melanggar beberapa orang peserta Perhimpunan.Kejadian ini adakah disengajakan atau di rancang oleh pihak tertentu?

Apakah tuntutan dari Bersih 3.0 ini akan ditunaikan o9leh Najib dan rejimnya?,sama-sama kita lihat nanti,apa pula plan baru yg akan mereka buat untuk terus mengagalkan kemaraan Pakatan Rakyat (PR) untuk menawan Putrajaya dan seterus mengambil alih Pemerintahan Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan