Jumaat, 4 Mei 2012

Seminggu Bersih 3.0 berlalu pergi....

Diam tak diam sudah seminggu berlalu,Bersih 3.0 mencatat satu lagi sejarah dalam negara kita yg  mana kehadiran ratusan ribu dari seluruh negara datang membanjiri Ibu Negara bagi menyertai Perhimpunan terbesar Bersih 3.0.

Selama hampir seminggu ini,tiap-tiap hari TV dan media pro BN menyiarkan berita tentang bersih,bukan cerita tentang apa yg baik-baik atau apa yg terjadi semasa Bersih berlangsung tapi cerita keburukan terhadap Bersih 3.0 itu.Sudah diketahui dari awal lagi media-media mereka akan menghebahkan kepada rakyat yg bersih 3.0 ini ganas dan tidak mematuhi undang-undang,cerita sebenarnya dimana kereta peronda polis melanggar peserta bersih tidak dinyatakan dalam berita-berita dari TV1,TV2 atau TV3 mahupun di Astro.


Adakah PRU ke 13 akan ditunda lagi dari?,hanya najib dan geng-geng rapat saja yg tahu.Dari sumber-sumber yg boleh dipecayai,najib akan melambatkan lagi PRU sebab takut dengan kebangkitan rakyat yg sudah mula beri sokongan terhadap Pakatan Rakyat.

Tapi dalam desas desus dari media pro pembangkang pula akan belaku sekali lagi Perhimpunan Bersih 4.0,sekiranya tuntutan dari Bersih tidak dikotakan oleh SPR,mungkin akan lagi ramai yg akan hadir ataupun diadakan diseluruh negara serentak.Tunggu nanti,kemunculan Bersih 4.0.

UMNO kini telah bawa cerita baru supaya rakyat boleh melupakan tentang Bersih 3.0,timbul cerita tentang skandal seks YB Azmin Ali,lepas ni apa pulak cerita depa nak bawak,dok tengok aje ler nanti.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan