Ahad, 26 Mei 2013

Kepada Mereka Yang Tidak Mengerti!!!!

Kemelut yang melanda,adalah ujian dari Allah, satu peringatan untuk kita yang sekian lama bertahan dan 'berkorban' demi mendaulatkan Islam, demi syahadah yang kita junjung.

Aku Bersaksi Bahawa Tiada Tuhan (Yg Berhak Disembah)Melainkan Allah
Dan (Nabi) Muhammad Adalah Rasul Allah....aku adalah ahli pas biasa, penyokong yang bermula dengan menderma sekupang dua dari umur belasan tahun, menjunjung ulama yang menjadi pewaris nabi, menjadi pengikut bawahan yang melihat kekuatan dan keteguhan pimpinan, yang sekian lama bertungkus lumus untuk mengembangkan sayap atas nama Islam, melihat jatuh bangun mereka, melihat jerit payah mereka, melihat titis air mata dalam menghadapi tekanan dari sekecil-kecilnya sehingga yang melibatkan pertumpahan darah.
...aku melihat kegigihan mereka yang jatuh dan bangun dalam serba payah dan tidak mengenal alah kerana perjuangan ini adalah demi syahadah yang kita junjung...segalanya kerana Allah.
...aku tahu, jika harta dan kuasa yang mereka pilih ini bukan jalannya...hanya yang beroleh hidayah sahaja punaa kekuatan ini...

...aku melihat jiwa besar mereka, menghadapi cacian , dari luar bahkan dari dalam juga, dari gunting dalam lipatan , tetapi mereka tetap teguh..
...aku berharap agar ada pewaris yang memang besar jiwanya dan menjadi penggalas ganti perjuangan mereka..
...aku merasa zaman jiwa bersemangat tuan guru yang jika beliau menyeru untuk berjihad, aku akan pasti turut bersama ...
...aku melhat masa ramai 'cendikiawan' yang menjadi cendawan menghancur luluh hasrat perjuangan..
...aku melihat tiada sandaran bagi yang rakus kuasa, mereka akan pergi kerana dalam perjuangan kita tiada ruang bagi mereka...

...aku melihat kita bersatu dengan mereka yang membina cita atas nama merdeka ...
... aku melihat kita bersatu dengan mereka atas nama semangat...
... aku melhat kita bersatu dengan mereka atas nama adil ....
... namun semuanya telah dan sedang diuji ...

...aku melihat manisnya perjuangan bila rakan bukan seagama bersama mengibarkan bendera kita...
...bahkan mereka berkata "kita tak sokong kalau bukan pasai dia kawan dengan tok guru " ...
... aku bukan berasa gah , tetapi betapa perjuangan pemimpin kita telah 'mentarbiah' hati mereka...


.. aku tidak kira betapa ramai 'cendawan' yang mengaku kawan ..
.. aku tidak kira betapa semakin ramai 'ilmuan' yang masuk ke dalam cawan
.. aku tidak kira kalau anda pandai setinggi awan tapi sudut pandangan ingin

meruntuhkan perjuangan ..
.. aku tidak kira ... kerana roh perjuangan ini sentiasa dipelihara Allah...kerana yang tidak ikhlas akan terserlah ...

.. aku melihat betapa gigih unit amal..
.. aku melihat sepak terajang penguasa...
.. aku melihat susah payah orang lama ..
.. aku melihat mat sabu ...
..aku melhat mahfuz..
..aku melhat dr hatta...

..aku melihat dr lo lo...
..aku melihat tgna..
..aku melihat tghh..
..aku melihat ustaz fadhil noor..
..bahkan aku telah menginjak perkuburan memali..

..Jika hari ini ada yang ingin menginjak-nginjak perjuangan ini ..

..Jika hari ini ada yang mendabik dada kerana mula dapat kuasa..

.. Jika hari ini ada yang mahu menghina ulama pembawa obor perjuangan ini...
.. Jika hari ini anda mula menghina kami ,,,


INGAT !!! INGAT !!!! INGAT !!!

KAMI TIDAK MINTA ANDA BALAS JASA !!

JANGAN INGAT REFORMASI TERLALU KERAMAT !!!

JANGAN CELUPAR BERASA HEBAT !!!

KAMI BUKAN PEJUANG YANG DIBAYAR KERINGAT !!!

PERJUANGAN INI KERANA ALLAH !!!

JANGAN INGAT DENGAN KAMU KAMI ALAH !!!

JANGAN LUPA BILA MASA ANDA PAYAH .,.BILA SENANG BEREBUT TUAH !!

INGATLAH !!!

KAMI BUKAN ANDA JIKA aNDA MAHU BEGITU !!!

BAGAIMANA LAUNGAN REFORMASI !! ??

AKU TETAP DENGAN TAKBIR KERAMAT !


ALLAHUAKBAR ! ALLAHUAKBAR !! ALLAHUAKBAR !!!

KERANA SELAINNYA ROHNYA TIDAK KE AKHIRAT !!!

Petikan daripada Tranung Kite


Tiada ulasan:

Catat Ulasan