Selasa, 13 Mac 2018

Menjelang Pilihanraya Umum ke 14

Pilihanraya Umum (PRU) ke 14 yg berkemungkinan belaku tidak berapa lama lagi,bahang Pilihanraya Umum sudah mula terasa dan jentera-jentera parti sudah mula mengatur gerak kerja dan strategi untuk memenangkan parti-parti mereka.

Disana sini perang bendera parti-parti yg bertanding sudah bermula,Pilihanraya kali ini agak begitu hebat apabila 2 parti baru yg hebat akan mencuba nasib untuk bertanding kali ini,Parti Amanah Negara (Amanah) dan Parti Peribumi Bersatu Malaysia (PPBM) disamping itu ada parti-parti kecil yg lain turut akan cuba nasib dalam PRU kali ini.

PRU kali ini ada tiga gabungan akan bertanding Barisan National (BN),Pakatan Harapan (PH) dan Gagasan Sejahtera (GS).BN sudah termaklum UMNO dan 13 Parti kompenan,cuma nk kita kenali PH dan GS ini.PH adalah gabungan Amanah,PPBM,PKR dan DAP manakala GS gabungan PAS,Ikatan,Berjasa dan PCM (Parti Cinta Malaysia).

Apakah BN akan terus dapat mandat setelah selesai PRU nnti?,atau ada peralihan kuasa yg berkemungkinan PH atau GS akan dipilih oleh rakyat?,keputusannya selepas selesai Pilihanraya Umum itu nanti,keputusan terletak ditangan rakyat dan rakyatlah akan menjadi penentunya nanti.


Sekadar cerita biasa dari penulis

Tiada ulasan:

Catat Ulasan