Jumaat, 16 Mac 2018





HARGA BARANG AKAN TURUN JIKA PEMBANGKANG MEMERINTAH MALAYSIA.?

KOMPENAN PARTI PH tidak sekata dalam cara untuk menurunkan harga barang jika PH memerintah. Ada yang menjanjikan penerusan kepada GST dengan kadar yang lebih rendah daripada sekarang. Ada yang mengatakan bahawa GST akan dihapuskan tapi tidak ada pula satu alternatif bagi penggantian GST tersebut. Apakah mahu dikembalikan sistem SST?

Ada yang menyebutkan bahawa PH akan menurunkan harga minyak, bila harga minyak turun, dengan sendirinya harga barangan akan turun. Tapi satu perkara yang pasti ialah mereka akan meneruskan dasar Kapitalis negara. Dasar kapitalis mempertahankan dan membela golongan pemodal dan berusaha bagi mendapatkan keuntungan maksima.

DAP selalu membawa model negara Singapura untuk dicontohi. Tetapi apakah barangan keperluan di Singapra lebih murah dari Malaysia? PH kata mereka pembela rakyat,, jika PH memerintah, harga barang akan turun, rakyat akan lebih selesa, soal tempat tinggal akan beres, cukai tol akan dihapuskan.. rakyat tidak terbeban. Benarkah janji-ianji manismu ini atau cuma kata-kata retorik saja.......

Cuba kita lihat bagaimana PAS dengan dasar Islamnya boleh menurunkan harga barang keperluan dan dapat membela rakyat keseluruhannya.

PAS telah mengeluarkan Dokumen Hijau, satu dokumen yang boleh dibaca dan bibahaskan oleh semua pihak. Ianya adalah satu penyelesaian kepada kesetabilan ekonomi negara yang boleh dipraktikkan secara aman. GST akan dimansuhkan dan digantikan dengan satu sistem yang tidak bercanggah dengan syarak. PAS mahu merubah sistem secara sah melalui sistem demoktasi., yang akan menggantikan sistem sediada kepada yang lebih progresif dan maju disamping mendapatkan janji Allah yang akan menurunkan rezki melimpah ruah dari langit dan mengeluarkan rezki melimpah ruah dari perut bumi....

Inilah janji-janji Allah yang termaktub di dalam alQuran, jika sesebuah negeri itu diperintah mengikut sistem yang Allah anjurkan.. Apabila barangan keperluan berada di pasaran yang melebihi permintaan, harga akan turun dan lebihan tersebut boleh diekspot ke luar negara dimana negara yang memerlukannya...  .

Adakah PH terutama DAP yang berfikir diluar kotak seperti ini? Bagi mereka sistem sedia ada patut dikekalkan, cuma diperkemaskan sahaja,,,,, Mereka berkata mahu menghapuskan rasuah dan penyalahgunaan kuasa, tapi ternyata mereka pula melakukan penyalahangunaan kuasa dan rasuah apabila mereka  diberi kuasa.

Samada PH atau BN, nampaknya terlalu takut apabila rakyat memahami matlamat PAS yang dipandu dari Pentadbir Alam ini, rakyat yang Islam dan bukan Islam akan memilih PAS untuk memerintah dan sistem Islam di laksanakan. Mereka rasa terancam akan kehilangan kuasa monopoli dan kuasa dalam menetapkan harga maksima seperti tujuan dan matlamat kuasa-kuasa kapitalis seluruh dunia....

Kerana itu, PAS dengan penuh yakin dapat membela rakyat terbanyak, apabila diberikan kuasa mentadbir negara ini. Parti-parti lain ternyata tidak mempu membela rakyat malah terus menindas rakyat dengan beban ekonomi dan hutang yang kian bertambah. Ternyata tawaran PAS kepada rakyat dalam membela rakyat terbanyak lebih releven daripada parti-parti lain, yang lebih kepada retorik semata-mata..

Pemerhati...
Perak Darul Ridzuan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan